Sammanfattning av julen 2008

Nu är semestern slut! Här kommer ett sammandrag av några viktiga händelser från de senaste dagarna:

* Jag jobbade som sagt på julaftons förmiddag. Ganska okej faktiskt. Detta sålde typ mest:
      - Triss-lotter
      - Alladin-askar
      - Brunkål

      De två första kan jag anta är sena julklappar till nytillkomna släktingar. Den senare hoppas jag inte är en julklapp. Min hypotes: brunkål prioriterades bort, "ingen äter ju ändå av den", ända till farbror Anders (alt Bengt, Janne eller Birgit) anländer och utbrister en förfasad efterlysning. Pappa Urban (alt Bengt, Janne eller Lars) drar då bittert på rocken över kavajen och kör ner till affären.

* Som sagt julafton var kanske okej. Men varför ska Konsum tvunget vara öppet typ 7-22 på juldagen och annandagen och andra dagar? Kan vi inte gemensamt göra juldagen till en "buy nothing day" istället för 29 nov eller vad det nu är nu. Så att alla stackars butiksbiträden slipper jobba och istället kan fira en fin jul med familjen. Samtidigt kan vi också låta bli att skada oss, elda upp hus och må psykiskt instabilt, så kan ytterligare några få ledigt.

* Juldagen: med ca 1 kg vax och spray i håret var det SpeakEasy som gällde, Älmhults enda nightclub (och då ljuger de inte ens i reklamen...). Efter dans och röj var det årtusendets tystaste efterfest hemma hos mig med minimalt julbord som alternativ för sunkburgare från Torggrillen.

* Igår hade jag spanat in mig på nätta femtimmarsversionen av Fanny och Alexander. Mäktigt. Ångesten sprudlade och jag var en millimeter från att bryta ihop och storgråta när pappan dog. Skyller på att jag var bakisblödig.

Oj vad långt det blev. Ska bara avsluta med att göra reklam för en kanske magnifik artikelserie i minst tre delar som snart dyker upp här.

God jul lite sent!

Erik


En bild från någon gång väldigt väldigt tidigt annandagsmorgon.


Kommentarer
Postat av: Anonym

balders då?

2008-12-31 @ 15:20:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0