Min egen lilla tidszon

Efter några veckor med knappa dygn mellan nattsömn, har jag nu ställt in kroppen i ett hyperaktivt läge. Varje dygn för resten av världen betyder två dygn i min värld.

Har ju nämligen jobbat på bageriet senaste två dagarna. Och i kombination med tveksamma kvällsaktiviteter har jag måstat vila lite på eftermiddagarna. Sisådäringa tre timmars power nap. Och kom just på att min nattsömn är precis lika lång som min eftermiddagssömn, och att det är exakt 12 timmar mellan.

Så nu är det förmiddag den 13ochenhalvte december och jag ska fira lucia i min gamla korridor.  Nostalgi, internationalitet och bullriga greker med tzatziki sprutandes ur öronen väntar.

Och imorgon ska jag tillsammans med övriga pepparkaksbagare till Arkitekturmuseet och hoppas på pris för vår pepparkaksfabrik:)

Kommentarer
Postat av: mamma

haha, din tidsuppfattning har väl varit helt uppåt väggarna ända sedan du varit liten... hur många tåg har du inte missat pga att du tror att det går minst 600 sekunder på en minut? var du inte med i skolan när lotta tog detta om klockan???

2008-12-14 @ 11:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0