Klappar och godis

Efter en dag i kall blåst men pigg sol, på Skansen och i ett shoppingryck på stan, var det mysigt julgodisbak här på kvällen.


Detta är en fruktig fikonkaka med mandelmassa. Och de små ufona som nyfiket spanar upp på sin mästare är fikon i choklad. Gott, men jag hoppas att kakan vackert sätter sig tills vi ses igen imorgon.


Och här härligt omständiga saffran- och chilitryfflar. Ja de runda bredvid Gräddfilen. Nej det är inte köttbullar.

Vilket osökt får mig att tänka på att jag ju gjorde julbordpremiär idag. Köttbullar och sill bestod vårt lilla julbord av när Manette och jag pustande och frustande satte oss i soffan i halvleksvila på julklappsshoppingen. Manette, ex-korridorsgrannen, lämnar för övrigt Sverige imorgon för att återvända till Köpenhamn. Hälsa lilla sjöjungfrun!

Jobba imorgon. Åter till det arbetet där jag inte får bära frack. Eller får och får. Blir väl bara lite ovärdigt med alla mjölfläckar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0