In i flummighetens hårda grepp

Nu bär det av. Tunnelbanan (eller ska jag hurtbulla mig och ta cykeln (och spara in 40 kr på SL-remsan (vilket jag skulle kunna spendera på köpe-mat (det hade känts lite lyxigt)))) in till Tekniska och promenera trappan upp till Arkitekturskolan igen.

Åter i tuschpennornas och skisspapprenas våld. Dags att tänka på skalor igen, och vinklar, och vrår.

Och det är dags att koppla av min konkreta hjärna som har varit igång hela sommaren. Bort med "sova", "det är varmt" och "mm vilken god kaka". In med "planlösningens inre logik", "vilken känsla ska den här fasaden ge besökaren" och "hmm nu fattar jag nog inte riktigt.."

Och åter in i Stockholms finaste fulaste byggnad.

Vacker. På något sätt. Typ.

Kommentarer
Postat av: erik

Vill du bli dagens blogg i min blogg? :P Kommentera bara, enkelt och bra ;D

2008-08-28 @ 15:10:01
URL: http://eerikandersson.blogg.se/
Postat av: martin

den är ful. för att skapa diskussion. som mitt korvspett ungefär.

2008-08-29 @ 16:54:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0