Eirks läge är förvirrat

Skönt slapp dag idag. Fikat med barndomskompisen Victor, som jag återfann käkandes glass på Montis i våras. Sedan shoppade vi (visar på tisdag - spontanspenderade!) och såg Farväl Falkenberg här på Lappis.

Varvade filmen med att springa ner till tvättstugan för min absoluta hatsyssla. Och snart börjar den här sagan bli virrig.

På grund av ett torkskåp som endast blåste kallluft, måste all tvätt nu hänga i badrummet. När allt så var inhängt kom jag på att jag inte hade duschat än. Så ut med kläderna halvvägs ut i rummet. Varpå jag kom på att jag skulle gå på toa. In med grejerna i duschen igen. Varpå jag skulle duscha. Ut med grejerna igen.

Och så dödsstöten. Färdigduschad och halvtorkad, så där så man just börjar bli lite kall:

PIIIIIIIIP PIP PIIIIIIIP PIP PIIIIIIIIIP PIP PIIIIIIIIIP PIP PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIP

Brandvarnaren! Ut rusar jag i lägenheten, handduken virad ifall någon granne skulle undra vad som står på. Sniffar runt bland dator och tv och andra brandmisstänkligheter, samt öppnar fönstret så att en droppande Erik blir ännu kallare.

PIIIIIIIIP PIP PIIIIIIIP PIP PIIIIIIIIIP PIP PIIIIIIIIIP PIP PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIP

Den slutar ju inte pipa! Inget luktar rök!! Upp på en stol för att trycka runt på mackapären, innan den till slut tystnar. Jaha, vad var det???

Kan en varnare reagera på vattenånga?? Kunde ju nämligen inte stänga badrumsdörren på grund av ett visst torkställ.... Svar någon?


Har i alla fall tolkat allt som att det abdikera för dagen. God natt!

Kommentarer
Postat av: Filip

bara du som lyckas me nåt sånt här :D

2008-08-31 @ 23:50:42
Postat av: Ann

God morgon! märtas skurna funkar säkert bra dom också:) Själv får jag ju cravings på MAT!!!!

2008-09-01 @ 06:36:14
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Erik Keding

Ja dom kan reagera på vattenånga! Så det är inte så konstigt faktiskt!



2008-09-01 @ 16:25:42
URL: http://theartist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0