DAGENS SENSATION!

Jag kom i tid till tåget imorse!

Vilket var. Ganska så skönt. Puh. Fick till och med vänta fem minuter vid stationen. Usch vilket slöseri med tid.

När jag väl hade letat igenom alla mina väskor ute i korridoren, inklusive rotat runt och halvt packat upp megaresväskan, hittade jag nycklarna i manbagen (jag vet, töntigt ord, men jag kan väl inte säga handväskan?). Precis där de skulle vara. Men jag trodde jag hade varit för tankspridd för att komma ihåg att lägga dem där. Man blir ständigt imponerad av mig.

Detta väntade tålmodigt på mig inne i lägenheten:
Post och död
En stor halvdöd blomma. En liten heldöd mynta. Och en hög med post. Och strålande sol. Champagneflaskan kom jag på var ett perfekt sätt att göra blomvattning mer glamoröst. En idé mamma? ;)

Och shit vilken tur jag hade! Hade tydligen fått en hyra att betala, en dag innan jag fick allt eftersänt till mammas adress. Och nu låg där även en påminnelse. Som skulle betalas idag för att inte leda till en anmärkning! Snacka om tur i oturen!!

Nu ska jag ut!! Måste ha mat och det hittar man knappast här nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0