Dagens outfit: jag, en sushikock?

Jag en sushikock?
Sushikock. Mitt första intryck när jag fick se mina arbetskläder. I Konsums källare för dryga två månader sedan.

Chefen gav mig ett val. En lite för stor, röd Konsumskjorta i damstorlek med tillhörande grått förkläde. Eller en ascool svart outfit med dubbla knapprader och slitzat förkläde. Svårt val va?

Tydligen fanns det liknande kläder till alla anställda. Men hu, alldeles för snofsigt tycker dock Konsumtanterna. Ha, för snofsigt, finns det? :)

Men visst. Det kändes lite konstigt när någon tog mig för styckmästare. Efter två dagar på jobbet, då jag precis kunde skilja mellan kokt skinka och rökt bog.

Sista dagen imorgon. Så jag passade på att bli fotad med charkkläderna. Fotot ovan taget av lillebrorsan i hans rum. Har några bilder "in action" också, sedan jag fick finfrämmande av mormor och morfar i början av veckan. Lägg märke till den enerverande nummerlapps skärmen nedan, uppe till vänster. "Oj nu tog jag ingen lapp". Nä se till att göra det då! Du är ju inte ensam i hela affären eller så...

Viker skinkpapper

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0