08-08-08 08.08.08

Jag sov! Jag missade det! Åtta minuter och åtta sekunder efter åtta imorse, när hela datumet kunde skrivas som i rubriken:(

Jag jobbade! Jag missade det! Åttonde augusti 2008. Stockholms nationaldag! När man kunnat äta gratisfrukost i Globen och äta kringlor i tunnelbanan. Se Kleerup spela på Medborgarplatsen och titta på maffiga fyrverkerier. Samt inte minst ha vattenkrig med tiotusentals galna stockholmare i Gamla Stan och dansa sig svettigt trött på Stureplan, på ett utomhusdansgolv för 50 000 personer.

Den lilla lilla stockholmaren i mig gråter blod över att ha missat allt.

En sak kan jag i alla fall bocka av. Maffiga fyrverkerier har jag sett. På tv. OS-invigningen. Galet. Snyggt. Och kostade nog sina små riksdaler. Enormt fin eld.

Två dagar kvar i rullatorshopaholicarnas tjänst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0