Tisdag 22.00

Tisdagsskrik på Lappkärrsberget. Klockan tio vrålas det från alla håll. Om jag bara kunde öppna fönstret (adventsljusstaken fortfarande ivägen) hade jag lutat mig ut och skrikit med. Anledning: uppsatsuppgift om boende från våra kära lärare. Så länge sedan jag skrev något riktigt! Skrivkramp behöver jag väl inte säga, snarare tankkramp. Allt som skrivs om arkitetkur ska ju vara så jäkla djupt och flumaktigt...och det har jag svårt för...

Men det är vår!! Har börjat cykla till skolan. Premiären igår var en pärs. Första gången jag skulle använda cykeln sedan jag flyttade hit den i januari - nyckeln till cykelförrådet funkade inte. Fick gå och hämta husvärden, vilken var mycket upptagen. När jag väl satte mig på sadeln, ungefär samtidigt som jag borde ha varit i skolan, upptäckte jag att däcken nog hade behövt en del luft. Men asch det tar jag i eftermiddag, måste ju till skolan.

Fick trampa till och med i nerförsbackarna. I tajta jeans. Jobbigt. Skönt dock med lite frisk luft. Tog några djupa andetag av färska avgaser där jag pumpade på bredvid bilköerna. Kom till skolan en halvtimme sen, svettig, trött och alldeles, alldeles underbar.

Kommentarer
Postat av: mamma

En liten hint: julen är över!!! Tom jag har tagit ner mina julsaker (förutom granen som du såg i trädgården i helgen). Och idag känner man igen älmhultsvädret igen: diagonala streck över väderkartan...
Kram

2008-04-02 @ 10:38:04
Postat av: Anna

Hej!Haha det låter som jag.. det där med cykeln. Fast jag hade alltid pumpade däck, men tusen backar till skolan! Tur att jag bor på gångavstånd nu! =)

2008-04-02 @ 12:24:36
Postat av: Sandra

Nej, den var perfekt;) Det ska vara sött. Som söta viner. Det är de bästa! Fast jag håller nog med om att ska drinken heta spice girls så får det väl vara med drag i drickan.

2008-04-07 @ 15:56:13
URL: http://samunia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0