Gegg

Cyklade till skolan imorse. Det var lite fuktigt på marken. Jag har en kass stänkskärm. Jag fick en halv mosad daggmask som flög upp på rocken. Det var inte mysigt. Nu ska jag sova. Jag hoppas alla mår bra där hemma. Jag kommer hem i maj. Imorgon ska jag till skolan. Jag jobbade på eftermiddagen. Biscotti är den nya favoritglassen. Det går inte bra att vara nyttig när man jobbar på Montis. Finns för mycket gott. Det börjar forma sig lite vad jag ska göra i sommar. Jag fick inte jobb på IKEA. Men jag fick kanske något annat. Jag vet nog om en vecka. Det är spännande. Jag hoppas jag får något bra. Jag vill bli bagare. Jag vill bli arkitekt. Jag vill bli rik. Om jag jobbar som både bagare och arkitekt blir jag rik. Det är tre flugor i en fläck. Jag menade ett slag. Ett kavajslag. Nej jag skojade bara. Nu måste jag duscha. Jag cyklade hem från jobbet. Jag cyklade snabbt. Det var nedförsbacke lång bit. Imorse var det uppförsbacke. Det var samma backe men jag cyklade åt olika håll. Det var jobbigt. Det var jobbigt att cykla hem också. För jag var trött. Imorgon ska vi komma igång med vårt nya projekt på riktigt. Det handlar om bostäder. Det ska bli roligt. Snart är det sommarlov. Men det är många saker kvar att göra i skolan. Det är jobbigt. Jag skjuter upp många saker. Det är dumt. För då blir det mycket att göra på en gång. Det är jobbigt. Jag borde sluta skjuta upp. Men det säger jag alltid. Men det händer ingenting. Nu är det jobbigt att läsa detta. Det känner jag på mig. För jag kan läsa dina tankar. Jag tror inte du läser så här långt. Så ingen kommer läsa det jag skriver nu. Men alla kommer läsa sista meningen. Då kan de låtsas att de har läst allt. Nu kommer sista meningen: nu ska jag snart lägga mig.

Kram

Kommentarer
Postat av: Tonia

Jag läste allt!!! Har för övrigt sökt skola, så ska förhoppningsvis plugga till bagare/konditor till hösten.. bra va=) kram

2008-04-07 @ 23:33:27
URL: http://tonia86.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0