Måndag hela veckan...

...eller i alla fall hela dan... illa nog...

Men innan måndag kommer helgen. En kul men förhållandevis lugn helg nu. Lägenhetskompis Rebecka kom till slut i fredags, så nu är jag inte ensam i Handen längre. Var och handlade på Coop med hennes pappa. Oj vad nära det var! Upptäckte att bussen troligtvis kör en himlans omväg. I stil med den man kan ta från Tumba till Salen (hint till familjen, övers anm.).

Sedan var det tvättning som gällde på lördagförmiddagen. Blev väckt av att Rebecka knackade på dörren. Tänkte "oj vilken hurtbulle, ska hon till hästen redan". Då hade hon redan varit där.

Fest hos Joel i klassen på kvällen. Möttes av kakaobakdoft. Det visade sig vara kakfest där biskvier och bryselkex friskt blandades med vin (alltså inte blandades, men det fattade ni). Var tvungen att gå ganska snart, gratiskonsert hägrade. Denna gången Soundtracks of our Lives, som gjorde en alldeles fantastiskt bra spelning på Riddarholmens Evert Taubes terass, precis bredvid vattnet. Var i ett sånt lyckorus!

Sedan skulle vi ut, Cesilia, Freja och jag. Debaser Slussen eller Fredsgatan 12? Jag hängde ju bara med dit de infödda nollåttorna förde mig. Blev F12. En terass utanför ett museum med barer, lampor och musik. Packat med folk men snobbigt och stelt. Kul dock: dansade med Lena Philipsson! Eller i alla fall bredvid (hon såg ju mig aldrig!). Däremot trampade hon mig på foten. Det är inte allas fötter som blivit trampade på av Lena Ph!

Förresten, dansade salsa med Tomas Gylling från Mosquito och 100 kilo godis och de där barnprogrammen. SOm nybliven stockholmare tycker jag ju fortfarande att det är otroligt fascinerande med så mycket kändisar omkring. Också sett: Ernst Billgren och Janne Schaffer.

Nu är det dags för salsakurs igen. Utan Gylling, han är på "fortsättnings-kursen". Fick order av läraren att gå på några nybörjarlektioner också, så jag blir säker på grundstegen. Ja, sir!

Adjö så länge,

Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0