Erik försöker sig på exotiska språk...

Fick en liten tyskaövning idag på kvällen. Gick genom byn när ett äldre par kom fram och sa typ "spreschen zi deuthc?" (eller nåt). Mitt intelligenta svar dröjde inte länge:
   "N....ehh, nej..no.. NEIN!", klämdes till sist fram som en trumpetstöt.
   På något sätt uppfattade jag ändå att de letade efter en restaurang, och det var dags för hjärnsläpp nummer 2: Stod som ett fån och försökte febril komma på hur man på tyska säger "ursäkta, tyvärr. Jag kommer inte härifrån. Jag är från lilla Älmhult i södra Sverige och flyttade hit för en månad sedan. Därför hittar jag fortfarande inte så bra här i Haninge". Vilket var fullständigt onödigt eftersom jag verkligen inte kan ett ord tyska (utom nein då).
   Som sista utväg försökte jag då med en grymt överdriven fransk "shrug" (kraftig höjning av axlarna till vidöppna ögon och sänkta mungipor. Det stackars tyska paret förstod då min okunnighet som guide och frågade någon annan.
   Och Erik pustade ut och tänkte, "Det där gick ju riktigt bra!"


Kommentarer
Postat av: Filip

HAHA!!! det där behövde jag...så segt på jobbet idag :/

2007-09-24 @ 09:34:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0