Efter Kolingsborg...

Stora festen med arkitekturskolan igår. Slow motion idag....

Gårdagen började kvart i sju när jag gick upp för att bli redo för skolan. Biblioteksguidning och fortsatt jobb med nya projektet. Skitprojekt. Hjärnan stod still mesta delen av dagen, innan jag fick en halvbra ide som vi får se vad det blir av...

17.00 började förfesten i en atelje på skolan. Hela meningen med kalaset var att få ihop de grupper som vi ska ha till ett öka-sammanhållningen-projekt i höst. Så mellan drinkarna, sushin och matlådan blev det mingel med de andra i min grupp.

Vid niotiden drog folkmassan vidare till Kolingsborg mitt i Slussen-rondellerna. Hela dansstället var kvällen i ära till för endast arkitektstudenter och deras vänner. Så jäkla kul! Blev många lustiga danser och annat galet. Men fy satan vad varmt det var! Verkade som någon hade dragit upp alla elementen på högvarmt. Svettigt och skönt;) Rebecka, Rikard och en stallkompis till Rebecka var med, och min ettaklass var väl representerad. Folk verkade dock ha en tendens att droppa av, men det var ändå en bra grupp kvar mot slutet.

När sista låtarna började tona ut gick Beckie och jag genom Gamla Stan till Sergels nattbussar. Skönt med en liten tidig morgonpromenad. När vi till slut kommit fram till Handen och käkat lite ris och flingor (separat alltså) började gryningen skymta genom mina stora parsiennfria fönster.

Idag vaknade jag strax efter två och har väl hittills inte gjort ehh någonting. Käkat lite (usch vad dyr i drift man är) och kollat Facebook lite i väntan på att gårdagens bilder ska komma upp. Kvällen kommer bli lugn. Kanske mat och lite bak och Svensson Svensson och film. Orkar varken festa eller ta mig in till stan...

Trevliga Älmhultsdagar till alla smålänningar!!

Kramar Torkel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0