Det regnar i Stockholm idag...

Det duggar i och för sig bara, men ett sådant blött regn som liksom finns i luften även mellan regndropparna. Som gör en blöt och kall ända in i benen. Och på tv sa de i början av veckan att sommaren skulle komma tillbaka till helgen. Men visst, det är väl Sommar 07 som är på återbesök...

Veckans händelser och dagens tankar:

*Kennet, Pernilla, Linn och Erika kom på fika i söndags. Vi åt god kladdkaka (å vad baksugen jag blev nu) och invigde espressomaskinen. Jättegott, tack mamma! Det var väldigt bra att de kunde komma, jag blev nämligen tvungen att dammsuga för första gången sedan vi flyttade in. Och städa upp rummet så man till slut kunde se skrivbordet och golvet. Vilken underlig magnetisk kraft som liksom drar ner saker på golvet! Eller hur Anna? ;)


*Förresten, spookie sak när släktingarna var på besök. Erika, som pratar ytterst sparsmakat än, blev ombedd av pappa Kennet att säga "Erik". Vad säger hon då? Jo, Diddi! Precis som jag alltid sagt, likheten mellan Erik och Diddi är slående!

*Det var nollepubrunda på KTH i tisdags. Dvs, alla sektioner öppnar sin lilla pub (ungefär alla utom Arkitekt) och det är öppet för alla nollor att komma. Tio pubar blev det, drinksmakande, dans och kareoke. Jag själv framförde en tårdrypande vacker version av This Love med Maroon Five. (Ja, tårar lär den väl ha framkallat iaf). Onsdagen var seeeg...

*...tyvärr. För då hade vi vår första presentation av vårt första skolprojekt. En modell av magnetens inre logik. Flummigt som tusan, men det gick ganska bra ändå. Lägger upp en bild när jag kan.

*Pendeltågsupplevelse: tåget stannade till nån minut strax innan en station en morgon nu i veckan. Shit vad tyst det blev när motorerna stannade! Där sitter säker hundra människor i en vagn och ingen vågar säga ett knyst. Läskigt.

*Minne från kusinernas österlenrunda i somras. Anna berättar hur hennes långa naglar gör att hon inte kan sätta i linserna ordentligt. "Det är ett riktigt handikapp" säger hon. "jovisst", tillägger förvirrad Erik, "du kan ju parkera på handikapptoaletten". Tänk på den du!

*Var på studentspex i onsdags. Kul! Skådespelarna bra, sångerna fina och stämningen god. Bäst var när skådespelarna på publikens spontana utrop improviserade "på tyska", "baklänges", "mer smärta", osv... Kul att se Vasateatern också.

Nej nu loggas jag snart ut igen. Guuud vad kul det är att sitta på biblioteket igen. Spännande dock att varje tangentknäpp ekar läskigt högt i den stora cylindersalen.

Trevlig helg alla!

kram erik


Kommentarer
Postat av: mamma

Kul att espressomaskinen var bra. Hoppas jag får provsmaka när jag kommer...
Här regnar det inte just nu, men i kväll när hela Älmhult cyklar kommer säkert regnet...
Kram

2007-09-08 @ 09:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0