Allas vår nya startsida (eller??)

image18

Favorittunnelbanereklam denna veckan!

Annars är det lördag nu. Slappat hittills. Blir städning sen. Måste nog ta tag i toaletten för första gången. Men vad var det de där Moderaterna fik igenom? Får man bidrag för att anställa städare?? Skicka blanketten i så fall!

Annars såg jag på PunktSE's framsida häromdagen: "Nya budgeten: Rika villaägare vinnare. Förlorare: de sjuka och arbetslösa". Kan man annat än älska denna nya regering?

Nya modellen för veckan går segt. Igår satt jag och vek papper hela dagen i skolan. Och mittemot mig sitter en tjej och limmar ihop ett hundratals tändstickor. Känns som man är tillbaka på dagis igen. Men visst, den tiden var ju kul också.

Mmm, lego...

Har bokat lite hemresor nu. Första gången blir till pappas födelsedag 12 oktober. Sedan blir det helgen för släktens gåsamiddag runt 17 november. Och så blev jag någon slags Alexander Lukas och lyckades hitta en tågresa för 95 kr den 20 december. Blir ett långt härligt jullov.

Förresten, kom igen, spola fram hösten lite. Rebecka och jag har ju redan börjat spela (och sjunga med i) Helga natt och Midnatt råder och annat julklappsdoftande. Kom snö!

Lunch nu. Kylen börjar eka oroväckande, tyvärr magen likaså. Men det kanske är en bra kombo, när man är riktigt hungrig behöver det ju inte smaka femstjärnigt...

Bon appetit till alla andra lördagssugna.

Kram Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0