Recept på gröt

Hacka ett halvt äpple ganska fint. Fräs det några minuter i en liten kastrull. Häll på 3 dl vatten, 1,5 dl havregryn och en nypa salt. Koka upp och koka till gröten är grötig. Ät med kanel, mjölk och sked. Mums fulibibblan!

Har börjat äta normalt nu efter matchocken i helgen. Åt mig igenom precis hela helgen i Älmhult. Välkomstlax, kalasmat, söndagsstek och ordentliga frukostar. Men gott var det!

Idag ska jag fortsätta jobba på min tångmodell (alltså en struktur där tång ska kunna leva. Nej nej inte flummigt). Sedan blir det köande i eftermiddag. Ska försöka få en kludd på Kents nya skiva när de signerar på Åhléns. Men kan tänka mig att det blir väääldigt mycket folk. Är väl inte direkt världens viktigaste sak.

Nu ska jag äta äppelgröt. Kram på alla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0