Och det som kändes så bra...

Fick inte jobbet som helgextra på Albert & Jack's. Varit där och provjobbat två gånger och trodde jag skulle komma på en tredje test imorgon. Men chefen ringde nu och sa att de inte har tid att lära upp mig, de behöver någon som kan branchen. Fattar de vilket arbete jag lagt ner på att lära mig alla deras jäkla sallader och sandwichar?!!

Värsta fina stället var det, mitt på Östermalm. Snobbmackor, nybakat bröd och chark och ost var deras grundsortiment. Var och var, är menar jag. Det är väl ingen som har dött?! Nej inte sitta här och vara sentimental bara för att de hade så fina goda smaskiga smarriga saker. Nya tag! Finns fler ställen i Stockholm som kräver sin Diddi!

Lämnat in några fler cv'n redan idag. Får väl se....

Nu ska jag i alla fall laga lite stroganoff. Och sedan försöka värja mig ifrån att glupskt käka upp allt. "Tänk på matlådorna" som min kära mormorsmor alltid sa. Kanske.

Vad vet jag?

Mat!! Kram


Kommentarer
Postat av: mormor

Det där med mormorsmor var nog bara fantasi. Hon kan väl visserligen sagt det någon gång. Inte vet jag.
Lycka till med ditt jobbsökande.

2007-10-16 @ 21:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0