Fredagen den trettonde. Eller 19e...

Började dagen med en härlig otursförmiddag. I den ingick en matlåda som läckte falukorvsspad i min väska, samma lunchlåda som ramlade ur skolans kyl och spridde pasta på golvet, samt en handrörelse med vilken jag råkade slänga mobilen i trottoaren (den funkar faktiskt bra ändå). På eftermiddagen var jag också med en kompis som skulle kolla på en lägenhet. Kom dit i bestämd tid, ändå var ägarens enda uttalanden när vi ringde på ett gnyende "jag kooommer, jag kooommer", samt "jag orkar inte". En granne vi oroligt pratade med sa dock att det inte var någon fara. "Han är konstnär och har sina dagar", var förklaringen...

Dagen avslutades dock finfint! Såg Råttatouille på bio. Bästa filmen på länge! Många gånger gapskrattkul och ett härligt soundtrack. Den var också inte bara dataanimetar "cool", utan rent visuellt riktigt vacker. Och en klockren bild av fransmäns relation till mat. Fem skalstockar av fem möjliga!

Nu ska jag gå och vila upp mig. Blir fest imorgon med gäster ändå från södra Sverige. Trött kram!

Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0