Trist när man flyttar hemifrån igen...

Så var lägenheten tom igen. Ja förutom mig då. Extrasängarna är borta och diskstället återigen endast befolkat av ett set bestik.

Mamma och lillebror Martin var här i helgen. Riktigt kul! Höjdpunkterna alla kopplade till mat (känner någon igen ett mönster här?...) Fredagens middag på Inferno var underbar! Fantastisk! Härlig! Ytterst välsmakande! Osv, osv. Måste säga att det var första gången nånsin jag rös av mat....

Stor fest på skolan sen, när jag hade släppt in familjen här i Handen och dragit fram sängarna och extralakanen.

Igår jobbade jag på café Ko'fi. Kul. Extratrevligt när ovan nämnda mor oh bror kom in på påhälsningsfikade med Rönningesläkten i sällskap. Alla satt sedan överaskande i mitt vardagsrum när jag slutat och tagit mig hem. Middag klar och mysigt. Ericas egentillverkade sko (russinpaket) var oförglömlig.

Men idag. Trist. Lämnade av familjen vid Centralen vid fem. Snackade en del med en kompis uppe på skolan, sedan åkte jag hem och värmde taberaskvällsmat. Lite hemlängtan och allmän sentimentalitet nu... men ska sova på saken. Hoppas på att vara pigg igen imorgon.

Nu ska jag sova!

Godnatt och söndagskram

Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0