Nu är jag här

Välkommen till Eriks blogg. Kan ju inte ha resedagboken längre nu... och msn space är så stängt. Och myspace är för stort. Så jag bor här istället. Hoppas det går bra.

Spännande helg blir det. Stockholmståget går vid fem i eftermiddag, sen blir det till att leta lägenhet. Ihhh!! Hoppas en våning på slottet är ledig. Annars vet jag inte om jag är så sugen...

Saknar Frankrike lite. Hade mitt första riktiga omställningsproblem igår. Skulle grilla på kvällen och tänkte vi kunde äta lite av den hypergoda osten som jag hade tagit med från Monflanquin. Ost kräver baguette. Så jag går in på Älmhults bageri (kan man säga bageri om Deres egentligen?) och frågar om de har baguetter. Trodde aldrig jag skulle behöva förklara vad en baguette är för något. De hade inga på Hartmans lilla kafé heller så jag gick till Konsum. Där fanns i alla fall någon slags avlångt bröd som näästan smakade lite som baguetter när man hade haft dem i ugnen ett tag. Jaja jag får väl börja äta grovbröd istället...

Vardagsrummet syns inte längre. Det ligger gömd nånstans under all min packning. Mamma är inte så nöjd. Men vad ska man göra när man måste ha tag på något som ligger längst ner i resväskan??

Iofs, jag skulle ju kunna städa upp lite...

Japp så blir det. Hej då så länge.

Ericci

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0