Mellanlandning

Oj vad det ska faras. Kom hem från Stockholm igår och idag åker vi till Öland. Ska sitta i stugan i regnet några dagar verkar det som... men det kan vara enda chansen jag kan komma dit i sommar så det får gå som det går. Sen blir det kanske jobb (ehh troligtvis inte, men man vet ju aldrig) och sen flyttning och snart börjar ju faktiskt skolan. Fick info från Arkitekturskolan igår. Sorgligt! Det verkar som heela KTH ska ha de två första veckorna bara till att skolas in och ha kul. Och så står det "arkitektutbildningen startar direkt efter obl. upprop 20 aug". Har jag tur får vi vara med på mottagningen i Stadshuset dagen innan. Får kolla upp det.

Men tills dess är det ju ändå nästan en månad kvar. Strax åker vi mot stugan och är där fram till onsdag. Då äntligen ska jag vara hemma lite! Har knappt träffat några kompisar än förutom Viktor och Rebecka, så det blir till att catch up med en massa polare nästa vecka. I solskenet. Kanske.

Stockholm var trevligt. Trevligast: Har nu en studentlägenhet! Rebecka och jag ska vara kombos i en trea i Haninge. Ca en timmes pendling till skolan varje morgon, men det är ju iaf en början.

Förutom lägenheten var där med mamma och Martin lite också. Vi hann med bad vid Fjäderholmarna (kallt!) och en massa gå-runt-i-stan. När det var dags att åka hem uppptäckte vi dock att vi hade lyckats spendera mer an två hela dagar runt endast tre gator: Götgatan, Västerlånggatan och Drottninggatan. Shopping: på grund av snäv budget klarade jag av att endast spendera ca 400 kr. Letade länge efter en manbag som jag ville skulle va lite häftigt storstadig, men samtidigt inte för fjollig. Skitsvårt, iaf om man inte har så mycket pengar. Det blev en axelremsväska från ständigt pålitliga Topman.

Grönan, så klart, med Kennet och Pernilla. Grymt. Uppskjutet bäst.

Nu är det dags att åka snart. Är utan internet nu till på onsdag, men mobilen är ju alltid med.

Kramar Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0