Hemma till slut...

Hemma hela helgen nu. Skönt. Så många som jag inte har hunnit träffa än! Har du inga planer nu närmsta dagarna, ring mig för det har troligtvis inte jag heller. Såg dock att det skulle bli Silverdalen på lördag ;)

Öland var slappt. Trist väder (som hela Sverige kan jag tänka - varför bor man här?) så det blev inte stranden mer än en gång. Och då frös man. Satt inne i regnet och läste för första gången på minst ett halvår ut en bok. Läste sjätte Harry Potter, kände att jag får skynda på om jag inte vill ha hela handlingen förklarad av pratglada vänner. Men Fredrik, Snape dog ju inte alls! Det var ju det enda jag var säker på skulle hända, tack vare din högljudda analys på en fysiklektion förra våren - gissa om jag bara satt och väntade på när det skulle ske?

Skulle varit på gymmet nu. Men så ringer Viktor och säger att han måstat jobba över. Dumma Aktivitetshus med sommaröppettider. Men skönt iofs, då skjuter jag ju fram träningsvärken några dagar. Gjorde tjugo situps en ambitiös dag på Öland och hade värsta ont dagen efter. Man är inte så fit som man försöker tro...

Perfekt sommarläsning: tidningen Tjuvlyssnat. Skitkul att höra vad andra människor pratar om. Synd att den tar slut så snabbt bara. Kan inte vänta på nummer 2.

Egen tjuvlyssning på pendeltåget till Centralen:

Par med vandrarkläder och full scout-size väska (av någon anledning mitt inne i stan).
Kvinnan (på Ernst-dialekt): Jag har hört att Jessica laddar ner ganska mycket musik från internet.
Mannen: Ja... hon kanske tycker om sån musik... sån som finns på nätet.

Jo det kan ju vara svårt att hitta något man tycker om bland iTunes miljoner låtar...

Nu ska jag vara händig och manlig. Jag ska pumpa däck. På cykeln iofs, men måste göras på macken. Som stänger om tio minuter. Shiit!

Snabbkram


Kommentarer
Postat av: Erik igen

förresten, skicka gärna en kommentar om du känner för det. vad som helst jag lyssnar på allt.

2007-07-26 @ 17:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0