Tre lådor...

...eller i alla fall burkar. Fyllda till bredden av experimentiellt och konstnärligt glasyrerade pepparkakor. Gårdagens reslultat när Martin, Martin och Sofia var här och hjälpte till i bakstugan. Sockerångorna låg täta och lägenheten var full av små möss som tjuvåt av degen (mååste bara varit så). Sofia hade varit smart och köpt in ett lass med mandariner att stilla sötsliskiga smaklökar med lite då och då. Trots detta var man lite lätt trött på pepparkakssmaken vid den avslutande testen av Blossa 07 (nja inte så speciellt måste jag säga).

Det blir nog till att ta med och bjuda i skolan lite. Annars kommer jag kunna vara tomte utan magkudde i jul.

Idag har jag varit i stan och julshoppat. Köpte första klappen igår, och typ fem till idag. Skönt att vara igång!

Just det jag såg ju Idolreprisen imorse, missade i fredags. Och jag fattar inte vad det är, men jag har en benägenhet att alltid börja gråta när vinnaren ska sjunga igen. Jag brukar inte gråta vid sorgliga filmer eller annat, men när det är Idol! Agnes var förra gången och nu satt jag åter och snyftade när Picasso blev rörd så hon inte kunde sjunga. Det var ju så fiint.

Nej nu ska jag sova. Blir nog några marathonkvällar på skolan i veckan, vi har inlämning av projektet på fredag...Imorgon blir det dock bara halvdag, ska provjobba på café/glassbar Montis i Gallerian. Hoppas hoppas!

Godnatt och god jul nu.

Erik

Kommentarer
Postat av: mamma

Du är min son du!!! Satt också o snyftade (blev rejält uttittad!) när Marie Picasso sjöng!
Kram kram

2007-12-10 @ 12:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0