God jul!!

Julkalendern började imorse och alla Sveriges små barn, inkl mig, satt bänkade. Verkade vara bra, men som professionell recensent aktar jag mig för att säga för mycket i ett sådant tidigt skede.

Igår var kul! Viktor är ju här på besök från Göteborg. Efter delkritiken i skolan (inte så kul dock, borde ha varit mer färdig med mitt projekt än jag var) hade vi glöggning. Några i klassen, Viktor och jag värmde Tindra romspetsad glögg i kaffekannan i vår bryggare. Tog tid, men oj vad gott det var med sina russin sen!

Efter ett powernap var vi ett gäng på åtta som tog oss, via libanesmeze i Kungshallen, till Dramaaaaten. Såg Strindbergs Ett drömspel. Riktigt bra indiska dansscener (August var visst världsvan), men ganska så teatraliskt. Det är en sak som jag inte riktigt pallar med teater, det blir lite för mycket....teater ibland helt enkelt. Starka känslot och pretto. Men men det var helt klart sina 75 kronor! Kommer göras om. Vi avslutade kvällen med ett par barer, nån drink och lite glass, kaka och kladdkaka (med mazarinen i teaterpausen är ju kostcirkeln komplett).

Idag ska Viktor och jag till Konstfacks julmarknad. Kan nog bli en hel del flum...

God jul allohop!

Erik


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0