Torsdag

Så sitter man på biblan igen. Kris idag, var tvungen att betala hyran. Men det löste sig, nu är det gjort iaf.

Annars har dagen inneburit studiebesök. Till, ta-dam, Katarinahissen! Vi var en liten grupp som skulle undersöka byggnadens "inre logik" (nej tack, fråga inte) och gick runt några timmar med skissblock och veckade pannor. Det var lite komiskt att jag som älmhultare hade varit där säkert fem gånger tidigare, medan de tre stockholmarna i gruppen aldrig varit där förr. Fast de turistar kanske inte så ofta...

I måndags nådde skjul-projektet sin kulmen. På ett stort fält brediv universitetet stod ett hundratal arkitektelever med hamrarna i högsta hugg och med skrot värt säkert, ja kanske inte så mycket. Men mycket bråte var det!

Mot kvällen var alla klara och det blev mysig grillning kring en enorm brasa matad med överblivna lastpallar. Jag och några till drog oss också till kårhuset en stund och lyssnade på gratiskonsert (min nya hobby) när Laakso spelade. Bra!

Natten till tisdag var det då dags att testa våra små hus. Och hu så testade de blev. När jag lade mig vid fyratiden var det bara ruggigt kallt, men när morgonen närmade sig började det också blåsa stormbyar. En av väggarna (smart att bygga en vägg av plastpåsar...) blåste bort och så låg man där i ett hyfsat välventilerat bygge helt plötsligt. Kläderna (endast näsan stack ut) gjorde att jag i alla fall kunde sova några timmar. Men man var ju inte såå aktiv när vi hade rivit husen och åkt hem på tisdageftermiddagen.

Nyheter:

Stockholmskt inneord: råddigt/rådda. Betyder nog typ stökigt respektive fixa, ordna. Används gärna i var mening.

Ny student-delikatess: Kokt ris med leverpastej. Mums va gott! Njuts med fördel tillsammans med färsk rödsallad (en upphackad tomat).

Förresten, vad fit jag kommer bli av att bo i Haninge. Har ju aldrig löptränat så hårt som nu, med minst tio minuters spring till buss/pendeltåg minst en gång dagligen.

Salsakurs ikväll! Bailando,

Erik


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0